for så stor del af kundens tab, som svarer til den del af den samlede skyld, der er udvist af Sydslam. Sydslam har tegnet sædvanlig erhvervsansvarsforsikring i størrelsen kr. 12.000.000. Sydslam påtager sig intet ansvar og risiko udover dette beløb, men henviser kunden til at tegne forsikring for egen regning, såfremt ansvar og risiko overstiger den i tilbuddet nævnte beløbsgrænse. Undladelse af at tegne sådan forsikring medfører ansvarsfrihed for Sydslam i forhold til kunden. Supplerende forsikring kan etableres efter særlig aftale med Sydslam.
Afregningsgrundlag:
Betaling sker i henhold til Sydslams fakturabetingelser, som er 20 dage netto kontant. Herefter tilskrives morarente med 2,0% pr. påbegyndt måned. I forbrugerkøbeforhold er betalingsbetingelsen 8 dage netto. Her tilskrives dog alene rente i henhold til Lov om renter ved forsinket betaling. Der afregnes efter forbrugt tid, medmindre andet er aftalt. For eventuel ventetid på kundens plads afregnes, når ikke andet er aftalt, sædvanlig timepris når ventetiden ikke skyldes Sydslam. Sydslams timepriser fremgår af de til enhver tid gældende prislister.
Transport til kundens plads, opstilling samt opholdsudgifter til mandskab (medgået tid samt diæter) betales efter forbrugt tid, med mindre andet er aftalt. Kunden betaler endvidere olie- og energitillæg samt værnemiddeltillæg, afholdelse af udgifter til udlæg og afgifter faktureres særskilt inkl. tillæg.
Arbejdes der udenfor normal arbejdstid, herunder lørdage, søn- og helligdage, er Sydslam foruden normal timepris, berettiget til overtidsbetaling for personel og udstyr i henhold til den til enhver tid gældende prisliste.
Ved større opgaver kan Sydslam forbeholde sig a'conto betaling, ligesom Sydslam kan kræve sikkerhedsstillelse i form af bankgaranti eller lignende Særligt om sikkerhed, miljø og arbejdsmiljø Kunden stiller fyldestgørende oplysninger til rådighed for Sydslam med hensyn til sikkerhed og arbejdsmiljømæssige forhold, herunder særlige risici samt eventuelle særlige miljømæssige forhold, der skal respekteres ved løsning af opgaven.
Reklamation:
Eventuelle reklamationer over det af Sydslam udførte arbejde skal fremsættes snarest og senest 8 dage fra det tidspunkt, hvor kunden er blevet bekendt over det forhold, som begrunder reklamationen.